divendres, 2 de setembre del 2011

Capvespre a Matagalls

Ahir vaig aprofitar la bona tarda que feia per a entrenar una mica de cara a aquest cap de setmana (per si finalment el temps ens deixa pujar el Posets, cosa que dubto) pel Montseny. A més, havia de provar les noves botes que vaig comprar l’altre dia (les botes semi-rígides ja les he deixat en exclusiva per a la neu).
Vaig fer una de les excursions que, penso, millor serveixen d’entrenament (per la duresa de la pujada) i que més m’agraden fer: pujar Matagalls des del coll de Sant Marçal.
Me’n vaig anar sol amb el Nus a una hora bastant tardana. Començava a caminar a les 18:15h a un ritme bastant bo.

L’inici de la pujada des d’aquí és molt fort. El camí va fent ziga-zagues pel mig del bosc amb una pendent molt dreta. De seguida vaig notar la duresa de la pujada i que les botes em feien mal als talons. Vaig abaixar el ritme, sense encantar-me gaire per l’hora que era, entre altres coses per que se’m començaven a encetar els talons. La tarda era clara i sense vent, era obligat aturar-se, encara que només fos un minutet a contemplar les excepcionals vistes de les Agudes i el Turó de l’Home.


Gairebé una hora després de començar a caminar arribava al pla on hi ha el monòlit d’homenatge a en Pau Casals. Un parell de minuts de descans per a tirar alguna foto, i una altra vegada amunt. Les butllofes dels peus em feien molt mal i notava com se’m començaven a obrir.

A les 19:30h arribava al cim. Va ser una pujada tota especial. De les 5 vegades que he pujat Matagalls (4 per Sant Marçal i 1 per Collformic) va ser la que millors condicions climatològiques he trobat, sense boires i amb molt poc vent. A més, no em vaig trobar ni una persona pel camí, ni tampoc al cim. Vaig aprofitar per a quedar-me més d’¼ d’hora al cim gaudint de la pau que es respirava i de les vistes.


La baixada la vaig fer ràpid. Per les zones de bosc la visibilitat començava a ser complicada, i vaig arribar al cotxe faltant 10 minuts per a les 21h, ja mig fosc. A mitja baixada em vaig trobar 2 nois i una noia que pujaven, no vaig veure que portessin ni motxilles ni frontals... Espero que tinguessin bona visió nocturna.
Aquesta tarda marxem cap a la zona de Benasc. Si no podem fer el Posets, mirarem una altra alternativa. Us ho explicaré...